Unikátní koncepce podvozku, která se stala symbolem automobilky Tatra vznikla ve dvacátých letech minulého století. Toto revoluční řešení podvozku, jehož autorem byl konstruktér Hans Ledwinka bylo poprvé použito u automobilu Tatra T 11. Tatrovácká koncepce podvozku se stala základem většiny vozů, které vyjely z kopřivnické automobilky a používá se dodnes.
Princip centrální nosné roury spočívá v pevném spojení částí hnacího traktu v jeden celek. To znamená, že rozvodové skříně společně se sestupnou převodovkou jsou spojeny pomocí centrální roury k sobě a takto sestavený komplet tvoří sám o sobě pevnou konstrukci vozidla. Vnitřkem nosné roury prochází hřídel, která rozvádí točivý moment do rozvodových skříní.
K rozvodovým skříním jsou připevněny na sobě nezávisle výkyvné polonápravy. Toto originální řešení zajišťuje vozidlu výborné jízdní vlastnosti v terénu.